fbpx
12.6 C
Cluj-Napoca
AcasăEDUCAȚIELa Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița se caută și se decoperă...

La Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița se caută și se decoperă comori…

Publicat în

spot_img
spot_img

Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița derulează de mulți ani diverse proiecte inernaționale care s-au dovedit benefice la nivel instituțional, deoarece schimbul de experiență și cooperarea între școlile din țările implicate au contribuit la o  creștere substanțială a calității educației.

Proiectul „Local Treasures in European Context” face parte din programul Erasmus +, Acțiunea – cheie 2 – Cooperare pentru inovare și schimb de bune practici, realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene și se derulează în perioada 1 septembrie 2018 – 31 august 2020. Coordonatorul și inițiatorul proiectului este Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reșița, iar  organizațiile partenere sunt „15 Temmuz Sehitler”,  din Anadolu Lisesi, Tokat, Turcia, Liceum „Ogolnoksztalcace”, din Starogard Gdański, Polonia, și „I.S. Giovanni XXIII Cosentino”, din Marsala, Italia.

Echipa de cadre didactice care se ocupă de implementarea acestui proiect sunt:

profesor Cristina Lerch, coordonatorul proiectului, responsabilă, de asemenea, cu documentele, raportarea și comunicarea între parteneri, ca profesor de engleză și expert;

profesor Dragoș Popa, responsabil cu activitatea TIC, cercetarea fiind susținută de cadre didactice de la trei discipline majore: istorie (profesor Luciana Suru), geografie (profesor Alina Wonnerth) și biologie (profesor Corina Chiseliță),  precum și de alți profesori și de elevii de la Colegiul Național „Mircea Eliade”.

Diseminarea și vizibilitatea proiectului sunt asigurate de către profesoara Maria Crișan, care a fost deja instruită și a îndeplinit rolul acesta și-n proiectele anterioare Comenius și Erasmus+ finanțate de UE.

Proiectul „Local Treasures in European Context” își propune să implice echipe de elevi, coordonați de profesori de diferite discipline, într-un proces educațional de descoperire, promovare și adăugare de valoare comorilor locale, toate privite din perspectiva integrării acestora în patrimoniul cultural european. Întrucât anul 2018 a fost Anul european al patrimoniului cultural, acest proiect are ca scop creșterea gradului de conștientizare în rândul participanților din patru țări diferite asupra valorilor pe care spațiul european le are. Competențele-cheie pe care acest proiect își propune să le dezvolte sunt îmbunătățirea abilităților de comunicare în contexte internaționale, cu accent clar pe limba engleză, dezvoltarea competențelor digitale, a spiritului antreprenorial, a competențelor de învățare personală, socială și autonomă, precum și conștientizarea și exprimarea apartenenței culturale.

În cadrul activităților din proiect  sunt patru domenii principale de cercetare (istorie, frumuseți naturale, arte și meserii, tradiții și bucătărie), toate concretizându-se în câteva produse finale. Datorită diverselor spații geografice și mediului istoric, fiecare partener are un avantaj distinctiv și valoros cu privire la patrimoniul cultural și comorile locale. Toate școlile implicate în proiect vor îndeplini sarcinile și activitățile comune, dar, în același timp, vor introduce un element de unicitate caracteristic culturii sau patrimoniului lor local, cum ar fi arta italiană, mănăstirile din Turcia, vânătoare de chihlimbar în Polonia, peșteri și izvoare naturale din România.

Prima reuniune de proiect a avut loc în perioada 10 – 14 decembrie 2018, în Italia, la „I.S. Giovanni XXIII Cosentino”, Marsala,  unde s-a deplasat un grup de trei profesori și șase elevi de la Colegiul Național „Mircea Eliade” din Reşiţa. Programul reuniunii de proiect a cuprins activități axate, în special, pe identificarea unor comorile locale de importanță istorică și nu numai, pe conștientizarea  acestor valori, pe mijloace de promovare a patrimoniului cultural, pe conexiunile dintre diferite culturi și valorizarea comorilor locale în contextul mai larg al Uniunii Europene.

Cea de-a doua mobilitate s-a desfășurat în Turcia, la „15 Temmuz Sehitler”Anadolu Lisesi, dinregiuneaTokat, în perioada 18-22 martie 2019, unde, de asemenea, au participat două cadre didactice și șase elevi de la Colegiul Național „Mircea Eliade”. Activitățile desfășurate de școlile partenere au conturat o altă dimensiune a proiectului prin abordarea zonei tradiționale culinare, a unor dansuri specifice fiecărei regiuni. O atenție aparte s-a acordat sesiunilor de lucru în echipă și afișării rezultatelor, învățării de la egal la egal, dezbaterilor și meselor rotunde, precum și finalăzării siteu-lui proiectului.  

În perioada 30 septembrie – 4 octombrie 2019 se desfășoară cea de-a treia reuniune de proiect care va avea loc în Polonia, la Liceum „Ogolnoksztalcace”, din Starogard Gdański, unde s-a deplasat și un grup de trei profesori și zece elevi de la Colegiul Național „Mircea Eliade”, activitățile concentrându-se pe domeniul artelor și și al meseriilor.

Așadar vânătoarea de comori continuă,  proiectul oferind, în plus,  tuturor participanților,  contextul pentru formarea de noi prietenii, pentru decoperirea unor interese comune, prin experiențe ce vor fi împărtășite în medii culturale variate.

Text: Andrada Olteanu

Redactia

Articole recente

CLICK PE VIAȚĂ | Tânăra artistă Luana Toader, despre planurile de viitor și parcursul profesional

Invitata podcastului de astăzi are un cumul de îndeletniciri, în curând va fi absolventa...

”Marșul pentru viață” – un eveniment ce vine în sprijinul femeilor însărcinate

Tema ediției din acest an este ”construim împreună pentru viață” și a fost inspirată de situația care a dus la moartea Alexandrei Ivanov, o mamă în vârstă de 25 de ani căreia nu i s-au acordat îngrijirile medicale necesare în urma unui avort spontan.

Dominic Fritz: Am semnat parteneriatul cu IFC, divizia de dezvoltare a Băncii Mondiale pentru un nou spital municipal la Timișoara

Dominic Fritz face primul pas pentru construirea unui spital nou în Timişoara

ADR Centru a lansat proiectul pentru finanțarea infrastructurii și serviciilor educaționale din învățământul primar și secundar obligatoriu

Peste 16 milioane euro sunt alocați pentru finanțarea infrastructurii și serviciilor educaționale

Mai multe articole de același fel

Korodi Attila: Miercurea Ciuc devine un centru regional puternic al formării duale

Primarul municipiului Miercurea Ciuc, Korodi Attila, a semnat astăzi, la București, contractul de finanțare în valoare de 121,67 milioane de lei pentru consolidarea învățământului dual și renovarea campusului școlar din Toplița-Ciuc. Valoarea sprijinului extern obținut prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) se apropie de 100 de milioane de lei.