Aproape 90% dintre antreprenori şi-ar deschide din nou o afacere chiar dacă întâmpină dificultăţi, iar mai mult de jumătate dintre antreprenorii români reclamă lipsa personalului, relevă un studiu realizat de METRO în 10 ţări, printre care şi România.

Realizată în rândul a 10.000 de oameni, dintre care 1.500 sunt antreprenori, cercetarea relevă perspectiva consumatorilor şi a antreprenorilor în raport cu afacerile independente (incluzând hoteluri, restaurante, cafenele şi bistrouri), în contextul campaniei „Ziua Afacerii Tale”. Campania organizată pe 8 octombrie, îşi propune să pună în lumină diversitatea businessurilor independente şi oferă ocazia antreprenorilor, pentru al patrulea an consecutiv, să îşi prezinte ofertele şi servicii speciale.

Conform studiului, 89% dintre antreprenorii spun, că dacă ar fi să o ia de la capăt, şi-ar deschide din nou afacerea proprie, chiar dacă întâmpină dificultăţi cum ar fi: instabilitatea în ceea ce priveşte veniturile (39%), eforturile depuse pentru a găsi noi oportunităţi de business (31%) şi taxele mari (45%).

O altă mare provocare cu care se confruntă este lipsa personalului calificat. Peste jumătate dintre antreprenorii români chestionaţi au confirmat că este foarte greu pentru ei să găsească angajaţii potriviţi, iar 87% dintre aceştia consideră necesare investiţiile în pregătirea personalului necalificat. Din România au fost chestionate 1000 de persoane, 150 dintre ele fiind antreprenori.

Experţii recomandă celor care doresc să înfiinţeze o afacere să se informeze temeinic înainte de a începe: „În special în primii doi ani de la deschiderea unei afaceri, este importantă setarea unei strategii pe termen lung, potrivită pentru afacerea lor, care să le asigure resursele necesare. În tot acest timp, antreprenorii trebuie să privească analitic şi strategic fondurile de care dispun şi să menţină rata optimă de consum a resurselor financiare, umane şi tehnologice.” a spus  Prof. Dr. Christoph Hienerth, Şef al catedrei de Antreprenoriat şi Dezvoltarea Afacerilor, Şcoala de Management Otto Beisheim, din Vallendar, Germania.

Consumatorii, aşa cum arată studiul METRO, sunt atenţi inclusiv la recenziile pe care le primesc, spre exemplu, un restaurant. Astfel, mai mult de jumătate dintre românii chestionaţi (69%) nu ar merge într-un restaurant cu recenzii negative. 32% dintre ei ar evita un local care nu are un site pe care să poată consulta meniul, iar pentru un procent similar este important ca restaurantul să aibă opţiunea de a face rezervări online.

Peste 80% dintre antreprenori sunt conştienţi de nevoia utilizării instrumentelor digitale pentru eficientizarea proceselor lucru.

De asemenea, consumatorii români apreciază individualitatea şi diversitatea.

Dacă numărul afacerilor independente s-ar reduce, 58% dintre românii intervievaţi consideră că cel mai mult le-ar lipsi serviciile personalizate şi produsele unice pe care le pun la dispoziţie astfel de businessuri. Mai mult de jumătate dintre consumatori susţin că le-ar lipsi şi calitatea produselor şi serviciilor. 59% dintre români apreciază, de asemenea, şi susţinerea pe care afacerile independente o acordă producătorilor locali.

Pentru a creşte vizibilitatea afacerilor independente, METRO pune la dispoziţie propriile instrumente care să ajute businessurile să fie prezente în mediul online. Compania a pus la punct un website care poate fi personalizat printr-un sistem modular şi un software pentru rezervări care poate fi integrat în acest model de site, fără costuri. Cele două instrumente au fost gândite în aşa fel încât o afacere independentă să fie aproape de clienţii săi şi în mediul online şi, în acelaşi timp, să le permită clienţilor să afle mai multe detalii despre afacerea respectivă sau să facă o rezervare.