Primăria municipiului Arad face un pas important în direcţia eficietizării activităţii din teren a polițiștilor locali, implementând un sistem de comunicație și urmărire prin GPS a acestora. Noul sistem de management al activităţii agenţilor Direcţiei Generale Poliţia Locală din cadrul Primăriei Arad a fost implementat începând de săptămâna aceasta.

Sistemul de comunicație și urmărire prin GPS a polițiștilor locali arădeni nu a presupus alocarea de fonduri suplimentare din bugetul local, întrucât s-au folosit resursele tehnice ale DGPLA, respectiv o platformă IT achiziţionată în urmă cu aproximativ doi ani şi telefoanele de serviciu ale poliţiştilor locali. 

Cu ajutorul acestui sistem se poate vizualizarea poziţia fiecărui echipaj, pentru distribuirea eficientă a sarcinilor. În fiecare moment dispeceratul poate avea informații precise despre poziția agenților și va putea trimite echipajul cel mai apropiat la locul unei sesizări, reducându-se astfel timpul de intervenție. De asemenea, se poate eficientiza evaluarea modului în care funcţionează fiecare patrulă, indiferent că vorbim despre cei de la Serviciul Ordine şi Linişte Publică sau Serviciul Circulaţie pe Drumuri Publice şi Parcări. Aceste terminale pot transmite informații importante despre modul în care s-au soluţionat cazurile, pe teren. Nu în ultimul rând, proiectul îşi va spori utilitatea în momentul în care va fi implementat viitorul sistem de monitorizare stradală, mai extins faţă de cel actual, în care echipajele poliţiei locale, indiferent de serviciu vor fi ajutate în timpul intervenţiilor de dispecerii care monitorizează camerele video poziţionate în punctele cheie ale oraşului. 

“Folosim resursele pe care le avem pentru a mai face un pas înainte în secolul XXI. Pornind de la vechea discuţie pe care o avem cu cetăţenii că poliţistul local este sau nu este acolo unde trebuie, ca să nu mai vorbim despre situaţiile în care se ajunge în instanţă, lansăm un program informatic ce ne va furniza în orice moment informaţii despre locaţiile în care se află agenţii DGPL. Dacă nu este în perimetrul stabilit se semnalează ierarhic şefii, care astfel vor putea interveni în timp real la remedierea problemei. Este un proiect pilot pe care-l dezvoltăm. În momentul în care vedem că este funcţional, îl vom extinde şi la nivelul celorlalte direcţii care au activităţi în oraş, pentru a ne asigura că funcţionarii sunt acolo unde este necesar, acolo unde sunt trimişi, acolo unde cetăţeanul are nevoie de ei. ”, a declarat primarul municipiului Arad, Călin Bibarţ. 

Programul gândit de conducerea Direcţiei Generale Poliţia Locală este unul pilot, iar dacă îşi va dovedi eficacitatea, este posibil să fie extins şi la nivelul altor direcţii din cadrul Primăriei Arad. 

“O constatare pe care am făcut-o în ultimul an, este că solicitările arădenilor sunt tot mai numeroase şi va fi nevoie să folosim resursa umană într-o formă mai eficientă. Dispeceratul va avea mare nevoie de această vizibilitate spaţială şi în baza acestor informaţii va putea prioritiza misiunile pe care le au echipajele. Nu dorim să exercităm un control asupra colegilor noştri care îşi fac datoria în fiecare zi pe străzi, aşa cum văd şi arădenii, dar ne propunem să avem o evaluare a incidenţei problemelor pe care le întâmpinăm şi a timpului şi modului în care echipajele noastre se deplasează în zonele vizate. Practic obţinem o statistică aplicată spatial, în baza căreia vom putea acţiona mai eficient”, a subliniat directorul Direcţiei Generale Poliţia Locală Arad, Adrian Toma.

Comentează și tu acest articol

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.